Kurser och cirklar

Både diagnosgrupperna och bassänggrupperna fortsätter med studiecirklar i föreningen. Vad grupperna läser eller gör är olika beroende på gruppens sammansättning. Det finns alltid utrymme för nya idéer. Grupparbetet kan bestå i att läsa litteratur om sin diagnos, utöva gemensam träning, handarbete m m. Det viktigaste är att man har roligt och skrattar mycket.

Är du intresserad av att deltaga i någon av de pågående studiecirklarna är du välkommen att höra av dig. Det finns även möjligheter att starta en cirkel i något annat ämne än de som pågår.

Osteoporos

Benskörhet är en av de stora folksjukdomarna som drabbar stora delar av den svenska befolkningen. Hos reumatiker är denna sjukdom tyvärr vanlig.

Intresserad av en cirkel i detta ämne?

Är du intresserad av att delta i någon cirkel?

KUNSKAP ÄR INTE TUNG ATT BÄRA

Hör av dig till kansliet.