Ordförande har ordet .

Välkomna tillbaka till Reumatikerföreningen Trollhättan.

Nu närmar sig hösten och föreningen startar upp aktiviteter, cirklar och möten m.m.

Första sammankomsten är kräftskivan den 9 september anmälan görs till kansliet.

Föreningens ekonomi är i balans med budget.

Medlemsantalet har ökat mycket beroende på att informatörerna är ute i artrosskolorna som drivs av vårdcentraler och rehab center. De informerar om föreningen och vikten av att träna vid reumatiska sjukdomar, antal badande i Sjuntorp och Älvhögsborg har ökat.

Månadscaféerna är välbesökta detta innebär att försäljning av fika och lotter går bra. Nya medlemmar får vi även vid dessa tillfällen.

Resan som går till Bingolotto studion i Göteborg den 8 oktober är gratis för medlemmar. Anledningen till att styrelsen har tagit ett sådant beslut är att föreningens försäkringsbolag har delat ut en bonus.

En del av dessa pengar vill styrelsen att de kommer medlemmarna till del.

Kontinuitet är avgörande gällande ekonomin. Det är viktigt att en person arbetar med det dagliga löpande ekonomiska uppgifterna. Carina är anställd för att utföra dessa arbetsuppgifter. Det finns många arbetsuppgifter utöver ekonomin som skall utföras i föreningen, Diana är anställd för att arbeta med dessa arbetsuppgifter.

Älvhögsborgs bassänger och omklädningsrum ska renoveras. Men detta kommer INTE att påverka reumatiker baden i höst.

Väl mött

Gerd Skoog