källa internet

Kaffets dag 29 september

Kaffe är en dryck som de flesta svenskar har en relation till. Drycken hjälper många att starta dagen medan andra associerar den med ett perfekt avslut på en middag eller som en ingrediens i chokladbollar. För att fira Kaffets Dag guidar momondo kaffeentusiaster genom världen med sin kaffekarta som innehåller totalt 40 kaffedrycker, från en slät kopp kaffe till americano och pharisäer.

– Kaffe är en stor del av matkulturen runt om i världen och varje land har sin egen version av drycken. Våra tidigare undersökningar har visat att svenskar gillar att prova på den lokala matkulturen när de reser och de passar också på att smaka på landets unika kaffedrycker, berättar Robin Eriksson, marknadschef för momondo i Sverige.