foto clipart

Internationella reumatikerdagen den 12 oktober

Reumatikerföreningen Trollhättan firade Reumatikerdagen med en föreläsning av Gull-Britt Johnsson.

Gull-Britt har arbtetat som hälsovetare med människors hälsa i 30 år.

En intressant föreläsning som gav eftertanke. Bland annat pratade Gull-Britt om det farliga sockret , hur det lägger sig som klister runt i kärlen. Helst av allt bör man undvika socker helt, vilket är svårt eftersom nästan allting innehåller socker. Hon pratade också om E-nummer.  Alla E-nummer mellan 620 och 635 är rent farliga E-nummer. E 407 bör man definitivt undivka i största mån.

Många besökare slöt upp till föreläsnigen och många ställde intressanta frågor, så tiden tog alldeles för fort slut. Gull-Britt hann inte med allt hon förberett till föreläsningen. Nu går vi och hoppas att hon ha möjlighet att komma tillbaka till oss snart.